14 april 2007

Solkatt

Det var ett tag sen fröken Astrid fick figurera här i bloggen, så nu är det dags. Hon är ju en tacksam modell och nu har jag haft kameran framme när hon var i tvättartagen. Hon älskar att ligga i solen och kråmar sig och tvättar sig noggrant i solens strålar.


Tvätten börjar och hon sträcker ut sina långa spiror.


Svanstippen måste tvättas noga och hålls fast av alla tassar.


Det är inte lätt att tvätta hela kroppen själv, det gäller att vara vig!


Såå, då var det klart och man får slappna av...


Dags att sova och gosmagen visas upp för matte.


Världens finaste Astrid!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Söt råtta

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Hördu Sören, alias M, spela inte tuff nu... Jag vet att du älskar henne och hennes charmiga jamande och är såå glad åt att du får vara sambo med henne ibland :-)

-Anne- sa...

Nämen hon är väl för ståtlig! Picasso tyckte det också - han satt i mitt knä och blev begeistrad =).
Är Astrid en Cornish eller Devon rex? Jag har inte riktigt koll på vad skillnaden mellan de två raserna är...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Anne: Astrid är en cornish. Devon har lite annan huvudform om jag inte minns fel, lite kortare ansikte och bredare upptill tror jag. Men båda har ju den fina lockiga pälsen.
Picasso är ju också en mycket fin katt, men han har ju mer imponerande hårman än vad Astrid har :)

JULIEK sa...

Oj oj hun er jo så utrolig fin : )

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Julie: Ja, hon har så fina färger och är en väldigt mysig katt!

Anonym sa...

Håller med om att hon är finaste katten!( tycker så klart hennes "mormor.")

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Mamma: Visst är hon finast!