21 april 2007

Över Västerbron

Häromdagen bad jag om blå himmel igen - och idag fick jag det! :)
Tog en lång fikapromenad från väst till söder med några kompisar.

Promenerade över Västerbron, mot Hornstull. Högalidskyrkans tvillingtorn syns i bakgrunden.


Kanalen vid Långholmen, inte många båtar i vattnet än, förutom den ensamma kanotisten.

Det vackra spegelmosaiken vid Street.


Utsikt över Riddarfjärden från Västerbron, på väg tillbaka igen.
Vackra, vackra huvudstaden!


Fotografen herself.

(Klicka på bilderna för att förstora dem.)

8 kommentarer:

-Anne- sa...

Kände ett sting av avundsjuka när jag såg dina bilder - här har det till och med snöat idag... suck.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Anne: Usch för snö! Men även om solen sken här igår, så var det kyligt i luften och det var inga sommarvindar direkt.
Hoppas solen skiner hos er också snart!

Maria sa...

Snygg bild på "Fotografen herself".
Har du tagit den själv?

JULIEK sa...

Så fine bilder, och trevligt at få se fotografen også : )

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Maria: Japp, jag tog den själv mitt under promenaden. Sen har spejsat till färgerna lite i efterhand.

Julie: Tack! Ja, visst är det lite roligt att se ansiktet bakom bloggen, fast jag är ju lite hemlig fortfarande i och med att jag hade mina stora solglasögon på :)

Anonym sa...

Vackra stadsbilder! Ännu vackrare i storformat. Kul att se fotografen på bild! Häftiga brillor!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Mamma: Ja Stockholm är alltid vackert! Det kanske är dags för dig att komma hit en sväng igen, så får vi ta en fotorunda runt stan.

skimmer sa...

coola fotografica!! västebron..vackert. hur lång tid tar det att gå över bron?? är det ogörligt??