28 maj 2007

Dagens middag

Helenas varma risonisallad

klicka för större bild

Jag var sugen på något fräscht och gott idag och många små goda ingredienser blev det i dagens middag - varm risonisallad.

Risonin kokade jag i vatten som smaksatts med en köttbuljongtärning, för att få mer smak. Sen tog jag lite av varje som jag tycker är gott som övriga ingredienser. Det blev vitlöksfrästa champinjoner, knaperstekt bacon, lättkokt färsk sparris, körsbärstomater och sist men inte minst stekt halloumiost. Och eftersom jag är en ostfantast rev jag över färskriven pecorino som avslutning och sen var middagen klar.

Lättlagat och gott!

5 kommentarer:

JULIEK sa...

Dette er ju ett bilde som passar perfekt i en mattidning. Ser jættegodt ut : )

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Julie: Det var riktigt gott också, och lätt att göra, för det är ju bara att blanda ihop alla goda saker.

Anonym sa...

Mums filibaba!
Va du är påhittig!

-Anne- sa...

Det ser gott ut. Stekt halloumi är underbart!
Men Risoni tror jag inte att jag hört talas om tidigare - vad är det?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Jag har mina ljusa stunder ibland :)

>>Anne: Risoni är en sorts pasta som ser ut som ris.