27 juli 2007

Dags att lämna Arcachon

Så var vår sista kväll i Arcachon över. Vi kom ju hit i måndags rätt så trötta på att åka bil och det här var ett perfekt ställe att stanna några dagar på och få vila och känna att man har semester. Vi hade ju ingen spikad rutt när vi åkte från Sverige och i Arcachon hamnade vi efter ett tips från en bekant och det var definitivt ett bra tips! Nu när vädret har varit bra är det en härligt ställe att vara på - stränder överallt och utflyktsmål runtomkring.

Avslutar med bilder från två solnedgångar här i stan.

I morgon fredag lämnar vi kusten och åker norrut, inåt landet. Vi kör nog runt 50 mil, mot regionen Auvergne. Eventuellt gör vi ett stopp i kurorten Vichy i morgon kväll. Sen kan det nog bli några dagar i Alsace-området innan vi börjar åka hemåt igen. Får väl se om jag hittar något trådlöst nätverk igen som jag kan koppla upp mig mot, så att jag kan rapportera vidare under resan, annars blir det när vi är hemma i Sverige igen om en vecka eller så.

2 kommentarer:

-Anne- sa...

Mmm, Alsace... får mig att tänka på goda viner. Ska ni besöka nån vingård, måntro?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anne: Jo nog är det vinet som lockar oss till Alsace :)