26 april 2008

Torsdagsmiddag med sjöutsikt

En härlig söndagslunch med sjöutsikt (klicka här) blev jag
bjuden på i höstas ute på Ekerö. Och häromdagen var det
dags att styra kosan mot Ekerö igen, för då bjöds jag på

torsdagsmiddag med sjöutsikt
hos en annan kompis.

Höst- och vårbjudningar är alltså avklarade, nu ser jag
fram emot en sommar- och vintermiddag också... =)


Till förrätt fick vi njuta av en krämig skaldjurssoppa,
med räkor och krabba.



Varmrätten var saffransdoftande mälargös bakad i ugn
med färskpotatis och körsbärstomater.


Och desserten var varma egenplockade hjortron med vaniljglass.

Yummie!

Andra bloggar om: , , , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det ser ut! :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Haydee: Mmm, det var jättegott!

Anonym sa...

Det såg verkligen fresteande gott ut det där :D

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Zoey: Tack! Roligt att kunna fresta :)

Nässelblom och choklad sa...

Mmmm, vad gott det ser ut. Den middagen skulle jag gärna kunna tänka mig! Omgivningen är förstås också underbar en vacker vårkväll!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Nässelblom: Det var hur mysigt och gott som helst! :)

Anonym sa...

Uppenbarligen kan man alltså lämna kommentarer här...
Som anonym