18 maj 2008

För ett år sedan

En sån här grå söndag behöver piggas upp.
Så det får bli dags för en fotoutmaning -
jag vill veta vad ni fotograferade För ett år sedan!

IMG_3610_orange gerbera

IMG_3617_blom

Dessa vackra blommor fotograferade jag för precis 1 år och 1 dag sedan, den 17 maj 2007.

Vad fotograferade NI för ett år sedan?

Jag är nyfiken, så lägg upp bilden i din blogg och lämna en kommentar här,
så att jag och andra som vill hänga med på fotoutmaningen kan hitta till dig =)

(du måste inte anta utmaningen just idag, utan du får gärna lägga upp din bild en annan dag)


31 kommentarer:

Anonym sa...

Så klart att jag är med på det. Mitt bidrag till den här lilla utmaningen är postat. :)

http://fotogalleriet.blogspot.com/2008/05/fr-ett-r-sedan-one-year-ago.html

Ninni sa...

Vilken jättebra idé! Speciellt som det dåligt med inspiration här hos mig:)
Vi har ocså en grå söndag även om det nog är lite varmare än hemma hos er...Hörde att det kommit snö i Hälsingland igår...Sååå trist!
Kram Ninni

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>Zoey: Kul, jag har redan varit in och kikat hos dig! :)

>>Ninni: Vad bra att jag kunde hjälpa till med lite inspiration!
Ja usch, det kom en massa snö där hemma - jag är glad att snön inte letade sig ända ner till Stockholm.

Anonym sa...

Jag har också nappat på din utmaning :)

Lena sa...

Jag hälsade på hos Ninni, som jag brukar göra varje dag. Där hittade jag denna skojiga utmaning. Jag nappade direkt. Det var bara att bläddra i fotoarkivet. Jag hittade inget världsomvälvande, dock en bild som speglar vad hela våren gick ut på hos oss.
KRAMEN!

Susanne sa...

Här i Skåne skiner solen lika mycket som för ett år sedan. Hittade några foton från en kvällspromenad den 18/5 förra året. De ligger nu på fotobloggen.

Av dina foton gillar jag bäst gerberan. De är alltid lika vackra att fotografera.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Karin: Spännande, jag ska genast besöka din blogg!

>>Mors deka: Hos Ninni vill man hälsa på ofta, kul att du hittade hit via henne :) Måste ta en titt hos dig och se vad du lagt upp för bild!

>>Susanne: Ja, visst är Gerbera vacker! Det är en av mina favoritblommor.
Roligt att du också är med i utmaningen, ska gå in till dig och titta på bilder från din promenad!

Anonym sa...

Åh så roligt, jag är med! =)

Della sa...

Kul, klart jag är med!
Hade inte någonting från 18 maj, så jag gick tillbaka lite i tiden (fusk, jag vet)

Anonym sa...

I det här gänget, med idel proffsiga fotografer, ids man nästan inte anta utmaningen - men jag får se om jag hittar något som det går att visa.
Dina bilder är makalösa!
mvh, Anja

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tinitott: Roligt att du tycker det är roligt! =)

>>Della: Visst är det tillåtet att fuska lite. ;)

>>Anja: Tack! Och det är klart att du ska vara med! Du har ju så många fina bilder från din trädgård, så det ska nog inte vara något problem att hitta en bild :)

Anonym sa...

vilken kul utmaning idé, får se om jag hinner den sen ikväll!
jättevackra bilder!kram!

Rajson sa...

Hittade din utmaning i sista timmen på denna iskalla söndag.
Hoppas min version duger trots att jag inte är helt säker på datumet pga skäl som anges på min sida.
Fotot är dessutom snarlikt ditt vackra bidrag!
Kul med fotoutmaning!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Anna: Tack! Jag ska spana in din blogg och se om det dyker upp någon ett år gammal bild hos dig, annars får du lika gärna vänta till i morgon med att anta utmaningen :)

>>Rajson: Vad roligt att du hittade hit! Jag ska genast titta på din bild !

Anonym sa...

Jag var i Venjan för ett år sedan...

Della sa...

Tack för att du sa till att jag inte syntes. Nu har jag satt kryss i rätt ruta hoppas jag. :)

purple area sa...

Dina bilder är fantastiska, gillar speciellt änderna i tidigare inlägg. Läste att du hade ändrat i html-koden för att få bilden större - var gör man det? Kanske du kan ge ett litet tips, jag har inte samma template så det kanske inte går, men försöka kan man ju.

Sarah sa...

Klart att jag e med också, dock lite sent ute kanske ;O)
Bra initiativ Helena :D

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Bengt: Kul att du är med! Ska genast spana in Venjan.

>>Della: Nu funkar din länk!

>>Purple: Tack, vad roligt att du tycker om mina bilder!
Jag kunde bara ändra html-koden för att få till en bredare spalt för inläggen, jag lyckades dock inte hitta någon funktion i Blogger för att få bredare bilder. Om jag länkar in bilderna via Flickr har jag dock lyckats få dem att visas i större format i bloggen.

>>Sarah: Inte är det för sent att vara med, jag blir bara glad om folk vill hänga på min utmaning - när det än är :)

Sarah sa...

Hej igen! Glömde säga hur mycket jag gillar bilden på rosorna! Magiskt ;O)

Nässelblom och choklad sa...

Vilken bra idé, fast jag tror inte jag hinner lägga in något...får se. Dina bilder är i alla fall jättehärliga!

Helena Dovier sa...

Makalöst vackra blombilder som du tog för ett år sedan! De är verligen otroligt fina.
Ha en bra tisdag!
Kram från Helena

Anonym sa...

Wow, vilka bilder! Jag skall kolla hemma i mapparna vad jag har för bilder. Måste ju anta din utmaning igen :o)

Anonym sa...

Kul med lite olika utmaningar. Jag har nu lagt upp mina bilder som jag tog för ett år sedan. Det blev lite blandad kompott men det var de bilderna som fastnade på minneskortet.

Direktlänk till mina bilder för ett år sedan: http://aksonfoto.wordpress.com/2008/05/20/for-ett-ar-sedan-2/

Dina båda blombilder var makalöst vackra. Rosorna, tror jag är min favorit.

Anonym sa...

Glömde länka länken. Här kommer den rätta med en klickbar länk:
aksonfoto.wordpress.com/2008/05/20/for-ett-ar-sedan-2/

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sarah: Tack snälla du! :)

>>Nässelblom: Du får hänga med nästa gång jag kör min För ett år sedan-utmaning istället :)

>>Helena: Tack ska du ha - jag blir så glad över så snälla kommentarer! =)

>>Maria: Kul om du vill vara med! Jag ska hålla utkik i din blogg.

>>Akson: Tack! :) Roligt att min utmaning lockar till deltagande!

Anonym sa...

Underbart härliga blomsterbilder!

stromsjo sa...

Fullkomligt hejdlöst fina blombilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Sofie och Per: Tusen tack båda två för era uppskattande (och uppskattade) kommentarer! :)

Anonym sa...

Hej!

Min fotoblogg hade inte kommit igång då den tidigaste bilden är från den 27 augusti

Hade ingen från just den 17 maj på min moblog med mobilbilder heller,men däremot fråm den 18'de

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>J: Då ska jag ta mig en titt hos dig! :)