25 maj 2008

Skärgårdstur med bil

IMG_4851_lillsved

Igår tog vi bilen och åkte på en liten skärgårdstur och tack vare bilfärjorna kan man faktiskt köra runt den inre skärgården. Vi startade med att köra mot Värmdö och första stoppet blev i Lillsved, där vi stannade vid Sjöstugan och fick oss lite mat:

IMG_4861 skärgårdstallrik

Skärgårdstallrik, yummie.

IMG_4890_rindö redutt

Sen åkte vi vidare via bilfärja till Rindö. Där hittade vi en fästning, Rindö Redutt.
Bild ovan och nedan är från fästningen.

IMG_4911 rindö redutt


IMG_4927 motljus på färjan

Ytterligare en färjeresa tar oss mot Vaxholm.

IMG_4921_vaxholms kastell

Vi passerar Vaxholms kastell med båten.

IMG_4924 vaxholm sedd från vattnet

Och så kommer vi till Vaxholm. Där strosade vi runt och tog en glass i solen....

IMG_4950_master

... och kikade på båtar, innan vi styrde kosan hemåt igen.
En mysig liten dagstur i strålande solsken!

(Andra bloggar om: , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh va avis jag blir! Hade gärna varit med på den turen! Kommer nog snart!Fina bilder!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Mamma: Ja det var synd att du inte var här i helgen, det hade varit perfekt med tanke på det vackra vädret och våra utflykter. Men vi får köra nya utflykter när du kommer hit!

Ninni sa...

Vilken fin utflykt! Massor av fina bilder! Och vilket härligt väder ni ser ut att ha haft! Det finns mycket att titta på runt Stockholm...
Må så gott!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Ninni: Det var kanonfint väder och varmt och skönt i solen, dock inte lika varmt i skuggan. Stockholm med omgivningar är fantastiskt! Och speciellt sommartid är det så vackert, så vackert...

Anonym sa...

Vilken härlig utflykt, fina bilder du visar.
Mvh
Camilla

Sarah sa...

Såna härliga bilder du visar! Ser jätte mysigt ut. Längesen jag var i stora staden nu. Vaxholm är ju så mysig! Gillar himlen på bilderna. Ha en bra dag ;O)

Anonym sa...

Jag var också där igår!!! Även vi klättrade upp till Rindö Redutt och där hade vi piknik och njöt av den härliga utsikten! Det hade varit roligt att råka träffa dig där! :)

Anonym sa...

Och bilderna är otroliga, som vanligt.. :)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Camilla: Ja, det var en jättemysig utflykt, kul att du gillar bilderna!

>>Sarah: Det finns många mysig pärlor runt Stockholm och Vaxholm är en av dem. Jag gillar också himlen på bilderna! Den var så härligt knallblå och de vita fluffiga molnen låg fint runt Vaxholm.

>>Haydee: Men tänk vad roligt det hade varit om vi råkat mötas där upp på Redutten! =) Ibland är världen liten. Och tack för dina fina ord om bilderna!

stromsjo sa...

Bron vid fästningen är en pärla!

Susanne sa...

Ni verkar ha haft en ljuvlig dag i Vaxholm. Och fina bilder, speciellt den på båtarna. Och tallriken förstås - blir riktigt sugen.

Apropå macroobjektiv - vad hade du tänkt satsa på? Jag funderar själv på att köpa försättslinser, men känner dåligt till dem. Det är i alla fall ett mycket billigare alternativ till macroobjektiv.

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Susanne: Jag var och kikade på macroobjektiv idag, men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Måste läsa på lite mer först, så att jag köper ett som passar mina behov. Men jag skulle gärna köpa ett nytt innan jag åker till Italien i nästa vecka... :)