06 juli 2008

En utmaning från Pumita

Jag har fått en utmaning från Pumita, som ville att jag skulle svara på några frågor, samt skicka utmaningen vidare. Jag brukar ju ha mer bilder än ord i min blogg, men jag gör ett undantag idag. Det här skulle jag svara på:

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
  1. att välja ut och offentliggöra veckans tema i Fototriss-bloggen (vilket jag gjorde redan i natt)
  2. göra klart mina egna tre bilder till Fototrissen
  3. städa lägenheten så att det är fint när jag får besök idag
  4. bestämma mig för vilken kamera jag ska köpa via ombud i USA (och eftersom dollarn fortfarande är låg slår jag nog till på en Canon EOS 40D...)
  5. få njuta av en ledig dag, vilket behövs efter en hektisk vecka

Veckans Fototriss-tema

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då bodde jag i Strängnäs (vilket jag inte var helt nöjd med) och jobbade åt Försvarsmakten (och det trivdes jag bra med).

Strängnäs en kylig dag i mars

Ställen du bott på?
Hälsingland, Härjedalen, Gävle, Umeå, Strängnäs, Stockholm (där jag bor nu) och så Tyskland och Hawaii.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
  1. Dela med mig och se till att mina närmaste kan leva goda liv
  2. Köpa mig en stor vacker trävilla strax utanför stan, med härlig trädgård och möjlighet att ha katter, hästar och hundar (och kanske personal som hjälper mig att ta hand om min stora gård och alla djur...=))
  3. Eftersom jag inte behöver bekymra mig om en inkomst, skulle jag istället för att ha en anställning ägna mig åt fotografering, kanske att skriva och göra något bra för djur som far illa, eftersom mitt hjärta klappar särskilt för djur
  4. Resa till alla länder som jag drömmer om att besöka, naturligtvis med min darling och min kamera som sällskap
  5. Se till att ha goda ekonomiska rådgivare som hjälper mig att se till att pengarna hamnar där de gör mest nytta för både människa, djur och vår natur.

Ett av de djur mitt hjärta klappar för... =)

Personer du vill veta mer om:
Det är många, men utmaningen har redan gått runt så mycket, så jag skickar den inte vidare utan det får stanna här...

4 kommentarer:

Karin sa...

Gillar ditt bidrag till fototrissen jättemycket! Härliga färger...Alltid kul att "lära känna" folk lite bättre. Jag har också bott i Tyskland. Kul med fotobudet.

Ha det gott!

Sarah sa...

Kul att få reda på lite mer om dig ;O) Kram

Pumita sa...

Kul att du tog dig tid att svara!
Katten du håller i famn verkar inte vara så pigg på att bli fotad. H@n ser ju alldeles vild ut! =)

Susanne sa...

Hawaii - vad gjorde du där? undrar jag nyfiket.