24 augusti 2008

Fototriss: Tre bilder - en låt

Jag har haft fullt upp idag att surfa runt hos alla och gissa låtar i veckans Fototriss som är Tre bilder - en låt. Men nu är jag klar med mina egna bilder, som ska föra era tankar till en viss låt. Kommer ni på vilken låt jag valt?








Här får ni svaret...

Det är en låt med en av mina favoritartister och inspirerad till låtvalet blev jag när jag kikade in hos Hurryville.

Glöm nu inte bort att gå runt hos andra deltagare och försök lösa deras bildgåtor! Här finns länkar till alla >>

Andra bloggar om: , , ,

36 kommentarer:

Anonym sa...

Alla vill till himelen men få vill ju dö ^^
/
http://akp.blogg.se

Eva-Lena Sjösteen sa...

Den var riktigt riktigt bra, en favorit artist till mig :) Härliga bilder och suverän tolkning! All vill till himelen men få vill ju dö... Nu har du fått mig att nynna på den, resten av den här dagen *s*

Della sa...

Den var bra! Lite svårt först, men efter ett tag så...

Anonym sa...

Fiffigt och fina bilder till:-)

Anonym sa...

Fiffigt och fina foton till:-)

Paula sa...

Det är en bra låt. Fina bilder du valde till....

annette sa...

Det var lite klurigt, men sedan gissade jag faktiskt RÄTT:)

Gillar den sista bilden väldigt mycket!

Vet Du förresten att numer är det inte ett dugg svårt att gå upp på söndagarna! Måste ju kolla temat på Fototriss! Tack för att Du starade detta!!

Kramelikram //annette

Rajson sa...

Med hjälp av lilla dottern fixade jag låten!
Fina foton har du valt också.Trean gillas bäst av mig med dottern föll för flygplansvingen.Hon längtar ut ur boet!
Säger det ännu en gång.Idag blev det en höjdare,vad kul det är att få lyssna på massor av bra låtar till fina foton!
Är rörande överens med Anette

Anonym sa...

Bra gjort, fina bilder, gillade den första och låten är superbra...

Ha en skön Söndag!

Sarah sa...

När jag tjuvkikade blev svaret uppenbart! Väldigt roligt tema denna veckan ;O)

Anonym sa...

Klockrena bilder till den låten. Var lite frågande först men när du nämnde Hurryville så föll slanten ner.. :-)

Photos by Storm sa...

Jättefina bilder men lite otäckt med mittenbilden eftersom jag har blivit mer och mer flygrädd med åren. Den bilden blir dock min favorit./Lis

Anonym sa...

Jättefint...jag fixade denna...med mycket tur - gillar både bilderna och låten
Kramis L

Bildtagen/Ivana sa...

Klockrent, haha. Fast gissa rätt kunde jag inte. Har tjuvkikat.

Anonym sa...

Jättebra! Den låten gillar jag också. Fast jag fick ju tjuvkika ändå........ /Anette

Annelie sa...

Kanon ju :)
Jag hade den låten som en potentiell trisslåt tidigare idag.
Eller rättare sagt, den låten har varit en av många jag gått och funderat på hur jag ska visa den i bilder :)
Men så nu ikväll så kom jag på vad jag skulle ta för låt för jag visste att jag redan hade fotona :)
/Annelie

Anonym sa...

Ohh, gissade rätt direkt! ;) Ska fundera på vad jag själv ska ha för bilder/låt! Jättekul tema förresten!

Anonym sa...

Äntligen kunde jag gissa rätt på låten! :-)

Karin sa...

Gillar Timbuktu men kom inte på titeln denna gång! Klurigt och snyggt!

Ha det gott! Kram Karin

Lotta 8`) sa...

Åh så roligt tema det var den här veckan! Kommer att sitta och klura på bilder varje kväll denna veckan =) Och din var väldigt fyndig med bilderna men jag gissade inte rätt :) Ha det gott, 8`)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack ska ni ha för kommentarerna! Roligt att jag verkar ha valt en låt som många gillar också =)

Och extra tack till Annette och Rajson - det gör mig verkligen glad att höra att Fototriss är något som ni gillar så mycket! Då är det absolut värt mödan med att trixa med det här =)

Nollan sa...

Den här klarade jag utan att kolla och jag gillar den här låten riktigt mycket :) Fina bilder och bra tolkning!
Ha det bra!

trivago sa...

Hej hopp!
Nix, den gick jag bet på... Får skylla på att de inte spelar nån svensk musik på radion här.. ;)
Tack för att du ändrade länken, jag hade väl för bråttom antagligen, jag brukar ju länka rätt... Skyller på att det var tidigt på morgonen ;)

Anonym sa...

Tog låten!! =)
Men gruppen kunde jag inte komma på alls... Älskar oxå fototriss, keep it up girl!!!!
Min låt är det nog ingen som tagit.. Jo, mammas sambo.

Susanne Lindén sa...

Kunde låten...fina bilder och tolkning.
Ha det gott!

Anonym sa...

Riktigt bra gjort :D

Anonym sa...

Vilken bra tolkning med fina bilder. Jag fastnade på mellanbilden men sen fattade även jag. :)

Anonym sa...

Klockren... solklar.. och ändå kunde jag inte komma på vilken!
Fina bilder, nästan som tavlor med ramen runt om!

Anonym sa...

Haha - vad kul att du blev inspirerad och då kan jag berätta att den här låten ville jag egentligen ha men kunde inte riktigt lösa det här med orden i titeln. Men det kunde du. Kanon!

Anonym sa...

Alla vill till himmelen men få vill ju dö... eller hur? Timbuktu, heter de så. Nu har jag gissat och nu ska jag kolla om jag gissat rätt.
ha de!

Jo sa...

:) Bra val och bra tolkning! Jag gick faktiskt bet, hade det varit en limousine på sista bilden hade jag tagit en annan låt dock ;)

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Tack för alla nya kommentarer och snälla ord! Jag tror låten var lagom svår, några kan lista ut vilken det var och några inte =)

Ninni sa...

Vilket roligt tema den här veckan också, men ännu har jag inte lyckats få ihop något bidrag:-)
Fina bilder, svårt val mellan tvåan och trean. Flygplansvingen är ju mera en symbol för frihet och längtan medan bilden på gravstenen är vacker...
Du får nog åka hemåt Hälsingland för att hitta ordentligt med svamp kanske. I Stockholmstrakten är man så många som ska slåss om den svamp som finns.
Håller tummarna för att du hittar lite att stoppa i frysen. Kram Ninni

Anonym sa...

Jag klarade inte att gissa men väldigt bra gjort och suveräna bilder.Bild nr 2 är min favorit. Längtar till nästa fototriss.

Anonym sa...

Lyckades gissa din låt - men har bommat många andras... Plus att jag själv nog kastar in handduken vad det gäller den här omgången av Fototriss... <:-)

Fast egentligen var det ett kul och MYCKET kreativt tema!!!

Det är nog jag som för tillfället är lite seg bara...

Ha det fint! :-)

-Anne- sa...

Jag skulle gissat på Alla vill till himmelen av Thåström, som är en av mina favoritlåtar. Den här Timbuktu-låten hade jag inte hört förut.

Eftersom jag älskar kyrkogårdsbilder så är gravstenen min favorit.

Ska också själv snart åter delta i fototriss...