08 augusti 2008

Nu är snart de härliga lediga dagarna förbi...

Igår körde vi hem från Köpenhamn, men eftersom det var veckans finaste dag passade vi på att semestra lite även på vägen hem.



Vi körde kustvägen norrut mot Helsingör och badnerven i mig skrek efter ett bad i havet, eftersom det var inbjudande sandstränder utefter hela vägen och 27 grader varmt i luften.



Så vi stannade bilen och från den här bryggan tog jag mig ett härligt uppfriskande dopp.



Här ser man Helsingborg på andra sidan sundet. Vi tog färjan istället bron över Öresund den här gången, efter att först ha strosat runt i gulliga Helsingör och njutit av en lunch på torget.

Och nu är min semester snart slut... För fyra veckor sen skrev jag det här inlägget och satt och funderade över vad semestern skulle erbjuda. Nu vet jag.

Vi lämnade Stockholm efter den första helgen och sen har jag bara varit hemma i två dagar fram till nu. Vi har upplevt massor, men helt utan stress och vi har nästan bestämt oss från dag till dag om vad nästa steg skulle bli. Det började med Hälsingland, fortsatte med fjällvandring i Härjedalen, sen en bilsemester i Norge, följt av en dryg veckas ljuvliga dagar med tropisk värme och bad- och båtliv i svärföräldrarnas sommarstuga i Södermanland och så avslutningsvis blev det då Danmark den här sista veckan. (klicka på länkarna för att se bilder från resp del av semestern.)

Och här kommer ett sista vykort till er från min semester!



Andra bloggar om: , , , ,

8 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Fina bilder från underbara Helsingör.
Ha det bra
Camilla

Anonym sa...

Så sorgligt det låter! Badbryggan ser så ensam ut...
MEN, det finns ju ett liv även efter semestern!

mvh, Anja

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Camilla: Tack! Visst är det härligt där!

>>Anja: Det ÄR ju sorgligt att semestern är över... Veckorna går alldeles för snabbt och jag hade gärna haft fyra veckor till nu på raken =) Men visst har du rätt - det finns ett liv efter semestern också och massor av nya fototillfällen lär komma!

Anonym sa...

Hejsan!

Kustvägen är helt underbar att åka! :-) Men jag har aldrig badat utmed den - mysig brygga!!!

Mmmm, visst är det en vemodig känsla när semestern tar slut...

Men vilken underbar semester ni ändå har haft!!! Det har varit väldigt roligt att ha kunnat "följa med" via bloggen! :-)

Anonym sa...

Vilka fina vykortsbilder från din semester! Hoppas det känns skönt att komma hem oxå!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>AnnaKK: Ja, vi har haft en härlig semester! Kul att du tyckt det varit roligt att följa oss =)

>>Zoey: Tack! Jodå, det är ju skönt att vara hemma också och inte leva i en kappsäck. Men jag skulle gärna vänta med att börja jobba nån vecka till... :)

Randi sa...

Sköna sommarbilder - förstår att du haft en skön semester!
Älskar tomma sandstränder!

-Anne- sa...

Härliga bilder. Det är lite vintage-känsla i den första bilden. Skulle passa jättebra som desktop-bakgrund också.