03 augusti 2008

Vad är detta för märklig varelse?



Den här märkliga lilla besökaren hittade jag på mitt kamerastativ häromdagen. Han var inte stor, kanske ett par cm, men hade en imponerade bred och hårig bringa =)

Har inte sett en sån här förut, men kanske någon av er vet vad det är?



Vill man
studera den närmare går det som vanligt att klicka för att förstora.



Igår kom vi hem till Stockholm igen efter att ha varit ute på vift i tre veckor. Men det känns som att den sista semesterveckan inte ska tillbringas hemma... Så i morgon drar vi förmodligen till Köpenhamn :). Någon som har ett tips på en bra restaurang i en danska huvudstaden eller något som vi inte bör missa när vi är där?

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Susanne sa...

Strosa längs kajen i Nyhavn och sätt er vid vilken restaurang som helst där (något dyra) eller gå in i kvarteren bakom där det är något billigare.

Rosenborgs slott, inte så långt därifrån, har en ljuvlig park att gå runt i. Där finns också en paviljong med fik. Minns inte om de har restaurang, men tror det.

Ströget, förstås (om man vill se kommers och gatuliv - går från Kongens Nytorv till Rådhusplatsen), Runde Torn kan man gå upp i, inte så långt från Ströget, ungefär mitt på.

Vilket stativ blev det? Och kan du rekommendera det?

Insekten vet jag tyvärr ingenting om.

Anonym sa...

Denna va knasig måste jag säga! Undrar just vad det är... Lite söt och äcklig, hihi.
Inget Köpenhamnstips - tyvärr!=(

Anonym sa...

Ser ut som en slända av något slag.
Mycket fina foton!

mvh, Anja

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

>>Susanne: Tack så mycket för tipsen! Jättebra! Svaret på din stativfråga har jag besvarat hos dig.

>>Rijo: Ja, visst ser den speciell ut! Hårig och dan, och konstig kroppsform...

>>Anja: Jag funderade också på om det var en slända, men det såg ändå inte ut som en sån tyckte jag. Fast tror du att det är det, så är det säkert så =)

stromsjo sa...

Jisses, ingen skönhet direkt såhär på nära håll. Fast det är ju å andra sidan inte jag heller och i synnerhet inte en måndagmorgon... ;)

Anonym sa...

Vet inte vad det är för kryp, men dina foton på det är fantastiskt bra!!! :-)

Ha det så jättefint i Köpenhamn, om ni nu har åkt dit! Risken är väl dock stor att det r-e-g-n-a-r... :-/ Men Köenhamn är ju Köpenhamn för det! ;-)

Anonym sa...

Fina bilder på en riktig fuling!
Håller tummarna att ni har tur med vädret denna gång! Vi har regn, regn o åter regn.
Ha en skön semester i Köpenhamn hur vädret än blir.

Anonym sa...

Autsch, vilket hårigt och otäckt litet monster. Tyvärr vet jag inte vad det är för otyg. För jag antar att det inte är en broms.

Å, har ni åkt ner till vårt kära grannland Danmark. Ni får helt enkelt inte missa Bakken. En nöjespark!
Matställen finns det gått om, det är bara att slinka in någonstans som ser gemytligt ut och ta ett smörrebröd!