13 juni 2009

Macroday: Stone



For the first time I join the Macroday Challenge. The theme is Stone.
Picture taken with a Canon EF 100 mm f/2.8 Macro.

Jag älskar makrofoto och har hittat till Macroday Challenge där man bara ska fota makro på ett givet tema, denna vecka var det STEN. Min bild är på några små stenar som jag plockat med mig från en strand nånstans i världen.

Jag bläddrade runt bland andra deltagare och det var väl lite si och så gällande om det verkligen var makrobilder som alla bidrog med, för makro handlar ju om att fotografera så nära att man visar detaljer. Läs mer om makrofotografering här eller här. Ett tips om ni vill titta på fantastiska bilder: titta här >> Smashing Magazine.

Follow Bildbloggerian

1 kommentar:

Artlover sa...

Hej Helena! Oj vad spännande! Visst är det kul med macro? Du inspirerar mig att vara med i Macroday Challenge. Bet skulle vara kul att få använda mitt AF-S VR Micro-Nikkor 105mm. f/2.8 IF-ED till utmaningen.
Vackert foto i s/v. Jag gillar skärpedjupet.
Jag har sparat din sida på min blogg nu.
Trevlig helg på dig
/Artlover