25 oktober 2009

Fototriss: Rosa (till förmån för Rosa Bandet)

Den här veckan uppmärksammar jag Rosa Bandet-kampanjen i Fototriss och temat som gäller är därför naturligtvis ROSA. Jag har även startat en insamling till förmån för Rosa Bandet på Cancerfondens hemsida - läs mer om det längst ned i inlägget.


Min triss har Ellie som huvudperson. Min lilla prinsessa fick modella med några rosa attiraljer - sin rosa mössa, sin rosa napp, sitt rosa pannband och sin rosa snuttefilt. Det börjar bli dags för eftermiddagsluren och hon är inte helt övertygad om att det är jättekul att mamma ska hålla på och fotografera hela tiden.


Undrar vilka tankar som döljer sig bakom hennes mörka ögon..?


Fast leendet och skrattet är aldrig långt borta hos Ellie. Trots trötthet och jobbiga mammor som blixtrar med kameran.

Alla andra rosa Fototrissar den här veckan hittar du till HÄR.

: : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : : :


Klicka på bannern här ovanför för att komma till min Rosa Bandet-insamling.

I skrivande stund har det kommit in 1.300 kronor under dagen och det är mer än jag hade vågat hoppas på, så jag är jätteglad och tacksam! Vill du också bidra - klicka på bannern eller skicka ett sms, se nedan.

SMS:a BESEGRA 2033 till 72988 för att skänka 50 kr till insamlingen.

Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym. Exempel: BESEGRA 2033 Ditt namn

Follow Bildbloggerian

20 kommentarer:

V.I.C.K.I.S. sa...

Så söta bilder på en sååå söt flicka!
Mvh

Lene sa...

Hun er helt utrolig vakker, Helena! Jeg tenker hun skal få stå modell foran mammas kamera omtrent fire millioner og førtitre ganger i løpet av livet - og hun er knallgod allerede :) Håper du fortsetter å blogge i mange, mange år enda - så jeg får fulgt med på litt denne lille skjønnhetens oppvekst :)

Ha ei god natt :)

Anonym sa...

Så himla jättesöt är hon :)Jaa, tänk vad hon ska bli fotad genom livet*s*.... Snart har hon vant sig vid blixtar som lyser, objektivbyten, fokuserad mamma bakom linsen och allt som hör kameravärlden till :D Härlig triss och underbart initiativ!
/E-L

Anonym sa...

Vilken söt liten tjej, så lessna små ögon, vilken tur hon blev glad igen på den sista bilden. Det var hjärtskärande att se.

Dahlarna sa...

Supersöta foton!! Jag har sedan en vecka tillbaka en egen Rosa bandet insamling. Underbart att så många vill hjälpa till att samla in pengar! Spelar ju ingen roll var man bidrar, bara ATT man gör det på något sätt som passar just den personen. Hoppas att båda våra insamlingar ger mycket tillbaka till cancerfonden. Ha en bra vecka. Kram

Halloj världen! /Inger sa...

Vilka härliga rosa bilder!

Kathrine 'Glimt' sa...

gullig :))

Nilla sa...

Så söt och rosa hon är, lilla Ellie. Vilket bra initiativ av dig Helena, och så mycket pengar vi har samlat ihop, alla Fototrissare.
Ha det gott

Paula sa...

helt underbara bilder å modellen så dock söt.. hoppas hon sov gott en stund efter modell jobbet.. =)

ormbunke sa...

Man smälter direkt för tjejen. I det Rosa hårbandet var hon nog finast i.Anita

Karolina sa...

den tredje bilden var jättehärlig! och den första, hon ser så trumpet trulig ut :-)

Väldigt fint inititativ du tagit med insamlingen!

Johanna - Fotoblogg! sa...

Så söt hon är! Jag smälter! :)
Jättefina rosa bilder du har fotat. :) Ha en skön kväll.

Erica Pettersson sa...

Åh, vilka söta bilder! Och en riktigt söt liten fotomodell :D
Vilka underbara ögon!

Mormor sa...

Supersötaste trissen..helt klart! Tycker en partisk mormor!

Unknown sa...

Vilken liten sötmaja du har! Såå charmig! Ja, både djur och barn får stå ut med mkt fotande och blixtar,när man har den hobbyn, hihi.
Jo, jag tänkte inte att fototrisset skulle vara en engångsföreteelse, utan en kul återkommande grej som sporrar i fotograferingen. Tycker det är kul att du dragit igång något sånt här!
Vi ses i fototrissen! Ha en fin dag!/Karin

Unknown sa...

Ja, man undrar vad hon tänker på bakom de mörka fina ögonen. Trean är förstås oslagbar! Vilken söt dotter du/ni har!! Grattis.

Jah Hollis sa...

Det var en fin liten bildserie på en modell som verkar tacksam att plåta :-)

ViDu sa...

Den sista glada bilden på din söta dotter får min röst denna veckan.

Ninni sa...

Vad söt hon är er lilla Ellie!! Den sista bilden är helt underbar. Vilken fin idé av dig att samla in pengar till Rosa Bandet! Jag jobbar ju med mammografi så för mig är det aktuellt varje dag. Tyvärr har jag så lite tid för både fotograferande och bloggande numera så jag hinner inte alls med att delta i alla fotoutmaningar jag skulle vilja.
Hoppas du får en skön helg!
Kram NInni

Anonym sa...

sv. hej vad kul att du gillade våran triss. du satte tolkningen mitt i prick av vad vi hade tänkt oss. :) tycker det var ett jätte bra och fint initiativ med insamlingen. Mvh, Maria

ps. vad otroligt fin din ellie är