16 april 2011

Till slut kom lilla bebben!



Det var en lång väntan, men till slut bestämde sig den lilla bebben för att det var dags att bekanta sig med världen. Den 10 april föddes Ellies lillebror, vår fantastiskt söta lilla son!

På bilden pussar en stolt storasyster på lillebrors lilla hand. Den dagen fyllde Ellie två år och lillebror blev tre dagar :)

Det har varit en intensiv vecka sen dess och just det här inlägget skriver jag från Astrid Lindgrens Barnsjukhus där jag och lillen varit inlagda sen igår. Tack och lov är det inget allvarligare än gulsot vi varit här för, och efter nästan ett dygns behandling i ljusbädd hoppas vi få åka hem i em. Orolig är man ju dock ändå innan man vet om värdena ska sjunka, men senaste provet verkar positivt!

Tidigare i veckan hann jag dock bli intervjuad i radio, då jag pratade om att twittra från förlossningen. På Sveriges Radio Blekinges hemsida finns en artikel och bilder och även en länk om man vill lyssna på inslaget. Klicka här!

När det lugnat ner sig lite ska jag ta tag i uppdateringarna i min dagboksblogg och då kommer bilder och dag-för-dagrapporter om våra första dagar som tvåbarnsfamilj! Här är den bloggen.

Follow Bildbloggerian

5 kommentarer:

Halloj världen! /Inger sa...

Söt bild!

Jag är lite nyfiken på om Radio Blekinge kan ha hittat dina tweets från förlossningen via mina retweets. Eller har du andra kopplingar till dem?

Hur som var det roligt att de tog upp det. (Här nere är det nog inte så många som twittrar från förlossningen.) Och inslaget blev ju bra. :)

Anonym sa...

åh vad söta de är. När min äldsta son var nyfödd med gulsot låg han hemma på sängen i solen och fick ner värdena tack vare det.
Men det är en ordentlig oro.

Mamma G sa...

Vilka sötnosar dom är båda två. Gulliga Ellie som pussar lillebrors hand. HOPPAS allt går bra nu!Och det gör det ju!Kram från mormor!

Blickep sa...

Vilka söta barn!!! Hoppas att ni har fått åka hem nu, och att ni mår bra. Snart har jag lov, då har jag tid att telefonterrorisera...
Kramar från KP

Barnens Hjältar sa...

Så fina de är :-)
Grattis igen!!