13 februari 2016

Reseblogg Asien feb-mars 2016

Tänkte försöka väcka bloggen till liv igen och resblogga under vår 5 veckor långa resa i Thailand, Singapore och Indonesien, under förutsättning att mobilbloggandet kommer funka :) En del bilder blir samma som jag lägger upp på Instagram och en del är nya och det här blir vår resedagbok där jag dokumenterar resan. 

I fredags landade vi i Phuket i Thailand. Flygresan gick bra, trots att Ville vaknade med feber på avresedagen. Så länge han fick febernedsättande gick det okej, men det märktes snabbt när medicinen gick ur kroppen. Och när vi landat och blev stående i immigration-kön i nästan 1,5 timme (!) tog tålamodet slut för honom och tårarna kom. 

Vi hade bokat en bil som skulle köra oss till hotellet, Sunwing Kamala Beach Resort, bekvämt och bra! Men Ellie blev riktigt åksjuk och incheckningen på hotellet blev rätt stressad då jag fick springa iväg med henne flera gånger eftersom hon blev jätteillamående. Så inledningen på resan blev lite knackig :)
Vårt rum är bra, på tredje våningen med balkong mot en av de lugna poolerna. Skönt att komma undan från de stojiga familjepoolerna, för även om vi är barnfamilj själva behöver vi nödvändigtvis inte vara mitt i infernot hela tiden :) 
Trots feber och åksjuka hann vi med bad i både pool och hav innan kvällen kom. När det blev dags för middag däckade dock Ville i sängen och att släpa med stackarn på restaurang var bara att glömma. Så semesterns första middag blev room service för Ville och mig, medan Ellie och Mattias åt i hotellrestaurangen.
Fortsättning följer. 


 

1 kommentar:

Gunvor sa...

Hej Hej. Jag tänker följ med på hela denna resa här på bloggen! Ha en underbar semester! Kramar till er!